جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند
سرخط خبرها

اردوغان اسرائیل را یک کشور تروریستی خواند | پایان نتانیاهو نزدیک است

  • کد خبر: ۱۹۴۷۱۲
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
اردوغان اسرائیل را یک کشور تروریستی خواند | پایان نتانیاهو نزدیک است
اردوغان گفت: اسرائیل یک کشور تروریستی است و رویا‌های آن به ناامیدی ختم خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نشست حزب حاکم عدالت و توسعه گفت: اسرائیل در حال اجرای استراتژی نابودی کامل یک شهر و مردم آن است. دلم راحت است، من آشکارا می‌گویم که اسرائیل یک کشور تروریستی است. ما از اسرائیل به دلیل ارتکاب نسل کشی در غزه در سطح بین المللی شکایت خواهیم کرد. ترکیه اقداماتی را انجام خواهد داد تا اطمینان حاصل شود که رهبران سیاسی و نظامی که «بی رحمانه» مردم غزه را قتل عام می‌کنند در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه خواهند شد.

رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد: ما از ذکر این واقعیت که اعضای حماس مبارزان مقاومتی هستند که می‌کوشند از میهن و جان خود محافظت کنند، تردیدی نداریم.

اردوغان افزود: حملات اسرائیل منطقه تل الزعتر در کنار بیمارستان اندونزی در شمال غزه را هدف قرار داد. هر کس که خود را انسان توصیف می‌کند نمی‌تواند آنچه در غزه اتفاق می‌افتد را بپذیرد.

او گفت:‌اگر اسرائیل به کشتار‌های خود به این شکل ادامه دهد، در همه جا ثبت می‌شود که این کشور تروریستی است که در سراسر جهان مورد لعن و نفرین قرار گرفته است.

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: نتانیاهو باید بپذیرد که «اسرائیل» دارای بمب هسته‌ای است.

او خطاب به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: نتانیاهو... بمب هسته‌ای داری یا نه؟ اگه جرات داری توضیح بده... شما نمی‌توانید توضیح دهید. اما ما می‌دانیم که اسرائیل این بمب‌ها را دارد؛ و با آن تهدید می‌کند، هر چی داری داشته باش رفتنی هستی... رفتنی. مهم نیست اسراییل چند بمب اتم دارد، پایان نتانیاهو نزدیک است.

اردوغان تصریح کرد: در واشنگتن ارائه کمک نظامی به کشور‌هایی می‌شود که دارای سلاح هسته‌ای هستند و معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای را امضا نکرده‌اند ممنوع است. این بدان معناست که کمک‌های آمریکا به اسرائیل غیرقانونی است، زیرا قانونی که در دهه ۱۹۷۰ تصویب شد، چنین کمک‌هایی را به قدرت‌های هسته‌ای که امضاکننده معاهده نیستند، ممنوع می‌کند. به همین ترتیب، استفاده از سلاح‌های آمریکایی برای اعمال نسل کشی، خلاف قوانین ایالات متحده است.

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: در حالی که ما انواع حمایت‌های بشردوستانه آشکار و پنهان را به صورت دوجانبه به فلسطین ارائه می‌کنیم، به انزوای اسرائیل در عرصه بین المللی ادامه خواهیم داد. ما با راهپیمایی بزرگ فلسطین که در فرودگاه آتاتورک با شرکت ۵ میلیون نفر برگزار شد، به وضوح نشان دادیم که در کنار مردم مظلوم غزه هستیم.

او افزود: ما همیشه به خنثی کردن جاه طلبی‌های کسانی که همسایگان ما را علیه ما تحریک می‌کنند، کسانی که پ ک ک را علیه ما آزاد می‌کنند و کسانی که فتو را مخفیانه وارد ما دستگاه‌های دولتی می‌کنند، خنثی خواهیم کرد. اگر در هر زمینه‌ای با سیاست، اقتصاد، ساختار اجتماعی، قدرت نظامی و امنیت قوی نباشیم، نمی‌گذارند در این سرزمین‌ها زندگی کنیم. ارمنستان سال‌ها به دنبال رویا‌های خام در مورد خاک کشورمان بود. اما از جنگ قره باغ آموخت و ساکت شد. اکنون مدیران اسرائیلی شروع به ابراز توهمات مشابه کرده‌اند. نگران نباشید، آن‌ها در نهایت ناامید خواهند شد، درست مانند بسیاری از رویاپردازان دیگر در طول هزاره‌ها.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->